بازگشت هواپیمای ATR72  هما به خط پرواز
 

بازگشت هواپیمای ATR72 هما به خط پرواز

با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات، در آخرین روز سال ۱۴۰۱، یک فروند هواپیمای ATR72 به شماره ثبتی EP-ITI به خط پروازی "هما" بازگشت.
ﺳﻪشنبه، 01 فروردین 1402 | Article Rating

این هواپیما، طی چهل روز در آشیانه انقلاب "هما" تحت چک سنگین بدنه و موتور قرار گرفت و در این مدت، دو موتور این هواپیما پیاده و به کارگاه موتور "هما" منتقل گردید. در مدت انجام این چک سنگین، تمامی قسمت‌های بال، بدنه، کابین، ارابه‌های فرود، ملخ‌ها، سکان‌های افقی و عمودی تحت بازرسی‌های مختلف قرار گرفته و همزمان موتورهای این هواپیما نیز توسط متخصصان کارگاه موتور هواپیما تعمیر و بر روی هواپیما نصب شد. 

 پس از پایان مراحل بازرسی و تعمیرات طبق دستورالعمل‌های شرکت سازنده، تست‌های زمینی بر روی هواپیما انجام پذیرفت و امروز توسط اساتید خلبان پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

 با توجه به مشکلات کمبود قطعه و بدعهدی شرکت سازنده، تعدادی از هواپیماهای ATR72 "هما" زمینگیر شده‌اند که با دستور کاپیتان فرزادی‌پور و پیگیری‌های مجدانه همکاران مهندسی و تعمیرات این هواپیماها در حال بازگشت به چرخه پروازی ناوگان "هما" هستند.

 مشکل اصلی هواپیماهای ATR72  هما" کمبود قطعات موتور است که با همت متخصصان مهندسی و تعمیرات "هما" و بکارگیری توان شرکت‌های دانش‌بنیان این مشکل در حال رفع بوده و با تداوم تامین اعتبار، شاهد بازگشت سایر هواپیماهای زمینگیر به خط پروازی خواهیم بود.

تصاویر
  • بازگشت هواپیمای ATR72  هما به خط پرواز
ثبت امتیاز